30 dni z książkami - odsłona XIV-XV

Książka, która powinna się znaleźć na obowiązkowej liście lektur w szkole średniej
Jak dotąd moje kontakty ze szkołą średnią ograniczały się do osób, które do takowej chodzą. Pojęcie o ich lekturach mam raczej marne. Poza podstawowym Sienkiewiczem, Nałkowską pojęcia nie mam co oni tam czytają, jak również chyba nie znam za wiele książek odpowiednich do omawiania na lekcjach polskiego, dlatego od głosu się wstrzymam.

Ulubiona książka traktująca o obcych kulturach
Wybór jest jak na razie prosty i jeden: Rio Anaconda.Wiem ile kontrowersji wywołuje autor (którego zresztą nie lubię), wiem, że niektórych jego wypowiedzi nie da się nawet tolerować, jednak to, jak opowiada o życiu Indian zaczaruje chyba każdego. Ani Pawlikowska, ani Wojciechowska nie przekonały mnie tak jak on.

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię oglądać program Cejrowskiego, niestety żadnej książki jego autorstwa jeszcze nie miałam okazji czytać, niemniej jednak jest to zdecydowanie moim priorytetem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam lubię Cejrowskiego, chociaż spotkałam się z dużą ilością opinii na "nie" dla tego pana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej książki Cejrowskiego choć od dawna chcę to nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pana Cejrowskiego, chociaż trzeba przyznać że jest specyficzny;) Ma jasno ustalone poglądy, których się trzyma i uważam, że należy to docenić. Czytałam "Rio Anaconda" i bardzo mi się podobała ta książka. Nie jest tak pełna humoru jak "Gringo wśród dzikich plemion", ale ma w sobie coś innego. Jakąś...duchowość? Nie wiem, jak to nazwać. W każdym razie byłam pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej książki Cejrowskiego ale może kiedyś to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze nic Cejrowskiego, ale jesteś kolejną osobą, która robi mi apetyt na jego pozycje ;D Muszę w końcu się zabrać do czytania ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, Cejrowski potrafi opowiadać o swoich podróżach. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Cejrowskiego, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasie mi się to uda.

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja nie lubię Cejrowskiego, choć z jego książkami zamierzam się zmierzyć. Moja mama je uwielbia! I w dodatku wszystkie posiada na półce! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodobają. Tylko nie zaczynaj od "Podróżnika WC", jest najsłabszy z całej trójki.

      Usuń
  10. Nie przepadam za Cejrowskim, ale może kiedyś skuszę się na tę powieść.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń