Stos dobry na stres

Ostatni miesiąc do wielce udanych nie należał. Nie przeczytałam za wiele książek (8), zrecenzowałam jeszcze mniej (5). Powód? Trochę kłopotów, stres, brak czasu i efekt widać.
Jedyne na co nie mogę narzekać to ilość powieści, które do mnie trafiły.

Od dołu:
"Lokatorka Wildfell Hall" A.Bronte - uwielbiam Jane Eyre, uwielbiam Shirley, w ogóle wszystko co wyszło spod pióra Charlotte Bronte, więc postanowiłam dać szansę również jej siostrze. (od MG)

"Opowiadania wszystkie" L.Tyrmand - tu zdałam się na moją "książkową intuicję".(jw.)

"Nevermore. Kruk" K.Creagh - strasznie zaciekawiona pozytywnymi opiniami, które jakiś czas temu pojawiały się na co drugim blogu postanowiłam dać szansę tej książce. Jak na razie czytanie jej nie idzie mi efektywnie. Początek nie jest zabójczo wciągający. (zakup własny)

"Jutro 2. W pułapce nocy" J.Marsden - po przeczytaniu pierwszej części sięgnięcie po drugą było tylko kwestią czasu. (jw)

"Córka fortuny" I.Allende - musiałam poznać tą panią. Jej książki przyciągają jak magnes. Poza tym, miejsce akcji...mmm...(z biblioteki)

"Moja Afryka" K.Choszcz - jestem w połowie "Prowadził nas los", jednak już teraz postanowiłam poznać kolejne książki Kingi. Magia biblioteczki "Poznaj Świat" działa. (jw.)

"Przygody Alicji w Krainie Czarów" L. Carroll - przypomnienie lat dziecięcych. Uwielbiam tę książkę, więc musiałam ją mieć. W przekładzie Słomczyńskiego, oczywiście. (zakup własny)

"Małgorzata Gutkowska-Adamczyk rozmawia z czytelniczkami Cukierni pod Amorem" - do czytelników CPA należę, poza tym coś nowego, bo zapis rozmowy, więc dlaczego miałabym zrezygnować? (od PWN)

"Bez mojej zgody" J.Picult - książkę wypożyczyłam z biblioteki, przeczytałam i z miejsca zakochałam, więc posiadanie własnego egzemplarza było tylko kwestią czasu (zakup własny)

"Błękitny zamek" L.M.Montgomery - przy gorszym nastroju to najlepszy "pocieszacz" (z biblioteki)

"Świerszcz za kominem" K.Dickens - bo Dickensa bardzo lubię, szczególnie w baśniowym wydaniu. (jw.)

"Wymarzony dom Ani" L.M.Montgomery - jak na złość postanowiłam zebrać całą serię o Ani właśnie w tym wydaniu, aktualnie praktycznie niedostępnym (Wydawnictwo Literackie 2007). Więc pojedynczo zdobywam kolejne egzemplarze. (z finta.pl)

"Kalamburka" M.Musierowicz - Jeżycjadę kompletuję od kilku lat. Po zdobyciu 14 tomu, brakuje mi jeszcze dwóch do pełni szczęścia (jw.)

"Zakochana modelka" A.Richman - świetna książka, seria którą staram się skompletować, mój van Gogh, czyli musiałam mieć (od Bukowego Lasu)

"Juniper Berry i tajemnicze drzewo" M.P.Kozlowsky - odkąd książka się ukazała wiedziałam, że mi się spodoba. Niby przeznaczona dla dzieci, ale zaczaruje każdego (od Esprit)

"Woda dla słoni" S.Gruen - wbrew pozorom lubię czytać o miłości z nutką melancholii i życiowej mądrości (z flinta.pl)

"Ostatnia noc jej życia" M.Jennings - tyle dobrego naczytałam się o detektywie Murdochu, poza tym ten XIX wiek tak nęci, że nie mogłam przegapić (od Oficynki)

"Trzech panów w łódce nie licząc psa" Jerome K. Jerome - toż to angielski klasyk! Oczywiście od dawna na liście 'must have' (zakup własny)

"Igrzyska śmierci" trylogia S.Collins -  po tylu pozytywnych opiniach i obejrzeniu filmu nie mogłam sobie odmówić przeczytania książek tej pani. Pochłonęłam wszystkie w niecałe dwa dni (kilka godzin wczoraj, kilka w nocy, kilka dziś rano i koniec) i jak na razie efektem jest okropny ból głowy i niewyspanie. Jednak było warto. (prezent na urodziny)

Jak na razie pozdrawiam wiosennie!

66 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A zauważ jak (prawie) równo ułożony.;)

      Usuń
    2. Przyjrzałam się i faktycznie równo. Kocham patrzeć na takie giganty, to mi daje poczucie..., poczucie..., no poczucie :)

      Usuń
  2. Bardzo się podoba! U mnie takiego stosu jeszcze nigdy nie było :< Też chcę te wszystkie książki, ach *.* Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny stosik, zazdroszczę wielu pozycji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeogromny i przepiękny stosik (STOS!)! Zazdroszczę! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromny stos :) Szczególnie zazdroszczę "Jutro 2. W pułapce nocy".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale stos O,O Brałabym wszystko! Ja już od roku przekonuję tatę do remontu pokoju, ale na nic idą moje błagania :( Również muszę zakupić większą półkę na książki;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny stos,rzeczywiście równo ułożony.;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale stosisko! Pozazdrościć! "Igrzyska śmierci" też niedługo u mnie zagoszczą. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, imponujący stos! Widzę kilka pozycji, które ucieszyłyby moje oko :) I mi potrzebna jest nowa półka, jeśli nie cały regał xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny stosik;) Igrzyska Śmierci są naprawdę świetne i baaardzo wciągają;) Muszę w końcu zabrać się za serię "Jutro". Czytałam już tyle pozytywnych recenzji;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny stosik. "Igrzyska śmierci" także zakupiłam. :D A zazdroszczę z całego serca "Nevermore" i "Bez mojej zgody". :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo książek. Ja wode dla słoni też posiadam, a bez mojej zgody planuje przeczytać/ ":D

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękny stos:) Pozazdrościć!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne książki. Jestem ciekawa czy zakochasz się w pisarstwie Allende :) "Bez mojej zgody" to świetna powieść, bardzo zapada w pamięć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny stosik. Kilka czytałam, jeszcze więcej bym ci podkradła

    OdpowiedzUsuń
  16. Niezwykle okazale prezentuje się twój stosik książkowy. Czytaj zatem go szybciutko i dziel się z nami wrażeniami.

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba się;) Niektóre pozycje znam, niektóre sama z chęcią bym przeczytała;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też właśnie piszę post o stosie i też są w nim książki od MG - prawdziwe perełki! :) Trochę zazdroszczę serii z Igrzyskami Śmierci :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Co za stosisko! "Igrzyska śmierci" strasznie brutalne, aczkolwiek strasznie wciągające. Pierwszy tom przeczytałem, a dwa kolejne stoją i zbierają kurz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak można? No jak? Ja bym nie wytrzymała! :D Według mnie kolejne tomy są jeszcze lepsze!

      Usuń
    2. Właśnie ja też. Wiedząc, że mam kolejne tomy na półce nie mogłam się powstrzymać.
      A co do brutalności, nie wiem, czy stałam się aż tak bezduszna, ale jakoś strasznie nie przeżywałam tych wszystkich zabójstw. Nie ruszyła mnie nawet śmierć Rue (byłam przygotowana przez film;)

      Usuń
  20. Ale stosisko!
    Wcale się nie dziwię, że nazwałaś go "stos dobry na stres" :)
    Podkradłabym Ci całą trylogię Igrzysk i książkę Bronte.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny stosik. Miłego czytania:) Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny stos, parę pozycji bym podkradła. I gratuluję takiej szybkości przy czytaniu Igrzysk, choć może jednak trzeba było je dawkować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mając świadomość, że kolejne tomy leżą na półce nie mogłam się powstrzymać.

      Usuń
  23. Świetny stos! Zabrałabym kilka pozycji ;P

    Miłego czytania :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny stos! Chętnie podkradłabym Ci "Nevermore" i "Wodę dla słoni". Z sióstr Bronte czekają na mnie "Dziwne losy Jane Eyre"- wypożyczenie ich przeze mnie jest Twoją zasługą :) A "Trzech panów w łódce..." i "Błękitny zamek" też mam w domu. "Błękitny zamek" stoi na mojej półce, która boleśnie się kurczy.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło:) Mam nadzieję, że się spodobają.

      Usuń
  25. Ale dużo pięknych książek! Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mam trochę wolnego i też zabieram się za czytanie ;) Ostatnio niestety szkoła nie pozwalała mi na czytanie (bo co może czlowiek zrobić wracając o 19. do domu?!). Ale teraz nadrabiam.
    Jeśli chodzi o Gutkowską-Adamczyk, to słyszałam o niej wiele dobrego od kuzynki, więc może kiedyś sięgnę po jej książki. A w Picoult jestem zakochana, tak jak w "Bez mojej zgody:. Wczoraj wypożyczyłam dwie jej kolejne książki.
    Czytałam na Twoim blogu o "Milczeniu". Niestety, nie ma go w mojej bibliotece. Już myślałam że będzę musiała ją kupić, a tu pan w bibliotece mówi: Nie mam, ale muszę ją sobie zapisać. Więc niedługo mogę się o nią zapytać :D

    Mnie zaintrygowała "Ostatnia noc jej życia". Muszę zapisać.

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam trylogię, jednak na własność jej nie mam. Chodzi mi o IŚ, kocham te trzy książki i sama nie spałam całą noc chcąc dokończyć "Kosogłosa".
    Stosik przepiękny.
    Miłego pochłaniania.

    OdpowiedzUsuń
  28. pozazdrościć stosu!
    "Bez mojej zgody" czytałam i również zakochałam się w historii. Kiedyś muszę sobie sprawić własny egzemplarz, bo miałam z biblioteki :)
    pozdrawiam i przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  29. Miłego czytania i udanych zmagań ze szkolną codziennością

    OdpowiedzUsuń
  30. Re-we-la-cja!
    Ale bym Ci podkradła... xD

    Przyjemnej lektury życzę!

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny stos. Kiedy Ty to przeczytasz?! xd

    OdpowiedzUsuń
  32. Bez mojej zgody też mi się bardzo podobało. szkoda tylko, że w ekranizacji zmienili zakończenie, bo film wiele na tym stracił.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytałam kolejne tytuły z Twojej STOSownej listy i czekałam aż znajdę taki, który by mnie nie zainteresował. Nic! To piękny zbiór książek, z których wszystkie [poza 'Jutrem' i 'Igrzyskami', które mam] bym Ci podebrała!

    OdpowiedzUsuń
  34. Imponujące! Dosłownie każda pozycja jest interesująca! Pozostaje mi tylko życzyć ci nie-utonięcia w tej masie tomiszczy oraz przyjemności z czytania! :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Śliczny stos! Zazdroszczę Igrzysk śmierci:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ale masz stosisko :-P "Nevermore" i "Igrzyska" - must to read!

    OdpowiedzUsuń
  37. Jaki świetny stosik, zazdroszczę kilku pozycji. "Nevermore" to naprawdę świetna książka, nie będziesz żałować jej przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. "Kruk" mi się nie podobał, "Błekitny zamek" uwiódł mnie dawno temu, "Igrzysk" zazdroszczę, a "Bez mojej zgody" jak i inne powieści tej autorki są dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  39. To nie stos ale stosisko, nieźle, miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. Łał jestem pod ogromnym wrażeniem. Mogę życzyć tylko miłego czytania. Czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  42. Co za cudowny widok dla moich oczy. NA " wODĘ dla słoni" , choruję już od jakiegoś czasu. Miłego czytania. Tylko pozazdrościć:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Stos piękny i ogromny :) Życzę miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  44. Kapitalne stosisko! Znam z niego chyba jedynie Igrzyska, dlatego z chęcią przeczytam Twoje opinie o innych tytułach :))

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny stosik, tylko pozazdrościć ^^ Życzę przyjemnego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Za każdym razem kiedy pojawia się u Ciebie nowy stos to myślę sobie, że jest jeszcze większy niż poprzedni! :D

    OdpowiedzUsuń
  47. Ale cudny stos, aż pozieleniałam z zazdrości :)
    Nie mogę się doczekać twojej recenzji Igrzysk, choć wywnioskowałam, że bardzo ci się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne samej i obiektywnej recenzji nie będzie, jednak możesz się spodziewać maila w którym wyrzucę wszystko z siebie i będę zadręczać cię pytaniami typu: "Dlaczego mi nie powiedziałaś, chociaż wiedziałaś?" (Tu szczególnie chodzi o Peetę, bo ten Gale był taki...;p)

      Usuń
    2. Spoko, spoko, nie mogę się doczekać ;D

      Usuń
  48. piękny stos! życze duuużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  49. to nie jest stos, to stosisko! Życzę miłej lektury. ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Zazdroszczę tego ogromnego stosiku. Sama chętnie zakradłabym się do Twojego domu i zabrała co najmniej połowę tego, co widzę. Już nie mogę się doczekać tych wszystkich recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  51. stos imponujący :) widzę tam kilka tytułów, które chętnie bym Ci podkradła :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Porządny stos, to teraz czekam na Twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ooo, teraz z pewnością nie będziesz nudziła się! ;-) Czekam na recenzje. :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Zazdroszczę Igrzysk Śmierci. No, nie samych książek, ale tego uczucia, kiedy czytasz to po raz pierwszy. Jeśli chcesz przeczytać recenzję pierwszej części to zapraszam do mnie http://invisibl3e.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Dobra nikt nie patrzy to biorę Igrzyska... i czmycham :D Choruję za tą trylogią :D

    OdpowiedzUsuń
  56. Wow ale stosisko !!!
    Irenko ja patrze bo sama się na nią czaje :D

    OdpowiedzUsuń