30 dni z książkami - odsłona VIII i IX


Mało znana książka, która nie jest bestsellerem, a powinna nim być.

Bestseller raczej nie kojarzył mi się z niczym dobrym. Nie cierpię, wchodząc do każdej księgarni natykać się na jedną i tę samą książkę, w internecie czytać same pozytywne recenzje, a na koniec rozczarować się, bo dana pozycja to tylko dobra powieść - nic więcej. Jak przed chwilą sprawdziłam, całkiem słusznie, bo:

Bestseller (z ang. "najlepiej sprzedający się") – książka lub inne wydawnictwo, które dzięki tematowi, sposobowi ujęcia, szczególnej aktualności lub innym czynnikom uzyskuje w pewnym okresie największą popularność i najwyższe nakłady, niejednokrotnie niezależnie od swej wartości artystycznej.*

Jednak zdarzają się bestsellery, których wartości artystycznej nie można wiele zarzucić.Do takich grona powinny dołączyć (pamiętajcie, całkiem subiektywnie!) dwie książki: "Milczenie" J.C.Wagnera i "Siostrzyca" J.Hardinga (recenzje tu** i tu)




Książka wielokrotnie przez Ciebie czytana

Wiele jest takich książek, bo do każdej, która zostawiła jakieś miłe wspomnienie uwielbiam wracać. Jednak rekordy chyba biją odwieczne "Dzieci z Bullerbyn" (o tym, jak ostatnio do nich wracałam tu)


*źródło
**Proszę mieć wyrozumiałość dla tej "recenzji". Pisałam ją całe wieki temu.

20 komentarzy:

  1. "Milczenie"! Oczywiście, że tak, zgadzam się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach "Siostrzycę".
    "Dzieci z Bullerbyn" to także jedna z pierwszych książek, która mnie zaciekawiła i uruchomiła we mnie książkową pasję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieci z Bullerbyn - to było kiedyś prawdziwe szaleństwo eh piękne czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba wszyscy lubią "Dzieci z Bullerbyn";)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chciałabym przeczytać "Siostrzycę", wszyscy tak ją zachwalają ;) Pamiętam jeszcze jak czytałam "Dzieci z Bullerbyn", jak zachwycałam się tą książką. Teraz sobie przypomniałam, że mam ją w domu, więc pewnie niedługo do niej powrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę zapoznać się z "Siostrzycą".
    "Dzieci z Bullerbyn" także wieeele razy czytałam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę zapoznać się z wytypowanymi twoim zdaniem kandydatami na bestseller.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie wytypowałabym podobne książki... Muszę się przyłączyć do tej zabawy. :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie poznam książkę Wagnera oraz "Siostrzycę" bardzo mnie kuszą od pewnego czasu :) "Dzieci z Bullerbyn" uwielbiałam jako dziecko, mam książkę w tym samym wydaniu, co u Ciebie na obrazku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Siostrzycę mam w planach, bo wiele o niej dobrego czytałam :) Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby Dzieci z Bullerbyn :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ,,Milczenie'' mam, ale jeszcze nie czytałam. Intryguje mnie natomiast ,,Siostrzyca'' i ją chciałbym zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Po przeczytaniu Twoich recenzji, stwierdzam, że chcę przeczytać obie książki! :) A jeżeli chodzi o "Dzieci z Bullerbyn" - od razu zrobiło mi się cieplej na sercu. Jest to jedna z moich ulubionych książek, również czytałam ją kilka razy. Uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszyscy bardzo zachwalają "Siostrzycę", więc żal nie przeczytać tej książki. Muszę koniecznie poznać tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam "Dzieci z Bullerbyn". Chyba nie ma osoby, która by miło nie wspominała tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałem dwóch pierwszych, a "Dzieci z Bullerbyn" czytałem tylko raz.

    OdpowiedzUsuń
  16. "Milczenie" średnio mi się podobało, za to mam wielką ochotę na "Siostrzycę" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam jeszcze Dzieci z Bullerbyn, muszę to jak najszybciej nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzieci z Bullerbyn. KOCHAM! <3 Moja ulubiona książka z dzieciństwa. Pamiętam że to była pierwsza dłuższa książka którą przeczytałam w jeden dzień. Ja jeszcze lubiłam "Chłopcy z placu broni".
    Zapisuje sobię "Milczenie" i jak pójdę niedługo do biblioteki to poszukam, bo mnie zaciekawiło.
    Ja czasem się zastanawiam kto czyta niektóre z książek określone mianem "bestseller". Np. takie "jedż, módl się, kochaj" książka o niczym i strasznie nudna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam się z tobą co do "Siostrzcy" :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o "Milczeniu" J.C.Wagnera i nawet przez jakiś czas planowałam przeczytanie, ale finalnie zrezygnowałam. Wygląda na to, że źle postąpiłam. Może jednak powinnam to przeczytać.


    Dzieci z Bullerbyn? Uwielbiam! Ale u mnie nic nie przebije "Małej księżniczki" :) Czytałam sześć razy, a rzadko mi się zdarza czytać książkę więcej niż jeden raz.

    OdpowiedzUsuń